Handelspraat met Kevin van Haaster

Handelspraat met Kevin van Haaster

Nieuwe klanten voor onze kleurrijke sector

Handelspraat met Kevin van Haaster

Door de gerealiseerde lage marktprijzen in de piek van de eerste corona golf en het vertrouwen in de toekomst dat toch minder is geworden, zijn we helaas – tijdelijk – een hoop traditionele handel in bloembollen kwijtgeraakt. Maar waar aanvankelijk de bollen bleven liggen, vinden ze uiteindelijk toch hun weg. Verrassend genoeg via andere kanalen dan we verwacht hadden!

De bollensector komt naar je toe! 

Het meest opvallende is toch wel de enorme groei in handel naar webwinkels. Webshops die zich actief richten op de online verkoop van bloembollen. Momenteel verwerken we met z’n allen enorm veel bestellingen, die uiteindelijk bij wel tienduizenden huishoudens aan de voordeur bezorgd worden. Wie had dat 10 jaar geleden kunnen denken?

Een glimlach op ieders gezicht

Onze branche brengt emotie in de tuin en op tafel. Want zeg nou zelf, bloemen en planten in huis zorgen altijd voor een glimlach. Zeker nú, in deze bijzondere tijd. Vanaf de bank op onze telefoon, of laptop zorgen we er met elkaar voor dat de bestellingen bij onze bloembollen webshops volop binnenstromen.

Kans is groot op herhalingsaankoop

Ons product heeft nu eenmaal prachtige variëteiten te bieden. Eenmaal besteld zal je als consument nog wel vaker geënthousiasmeerd worden door de bloembollen webshops. En terecht. Want voor ieder seizoen is er wel weer een mooie bloembol beschikbaar. De boodschap van een webshop hoeft overigens niet altijd verkoopgericht te zijn. Webshops zorgen ook voor klantbinding door actief te informeren met tips en adviezen over hoe je bijvoorbeeld bloembollen moet planten voor het beste resultaat. Door de consument te blijven herinneren aan onze kleurrijke sector, is de kans groot op een herhalingsaankoop. Ik ben ervan overtuigd dat we een nieuwe klant gevonden hebben, die ook in de toekomst klant zal blijven.

Enthousiast over de toekomst

Dezelfde kopers die dit najaar de markt leeg haalden om hun webshop te vullen met bollen, leggen nu hun handel al vast voor oogst 2021. Mochten we weer terug kunnen naar het ‘’oude’’ normaal  en onze traditionele kanalen ook nog eens terug klimmen tot hun oude niveau, dan ben ik enthousiast over de toekomst!

Kevin van Haaster